Lucia en Andalucía

Även här firas Lucia - fast mest av svenskar förstås! Dagen började med att Herman och Ture lussade hemma, sen såg vi på Luciamorgon från Mora på SVT Play på nätet, och sen bar det av till Svenska Kyrkan för att se Svenska Skolans Luciatåg. Mycket vackert och stämningsfullt! Och man känner sig otroligt svensk... Luciatåget från Svenska Skolan uppträdde senare under dagen på flera spanska skolor, de måste ha tyckt att det var väldigt exotiskt med alla blonda, vitklädda tjejer med massvis av ljus! I morgon ska Luciakören uppträda på IKEA. Och i morgon är det julmarknad på Svenska Skolan, vilket det pysslas massor till! Det ska bakas lussebullar, göras Janssons, slås in paket och köpas vinflaskor... Dessutom har jag avslutning med mina dansgrupper i morgon, det blir en hektisk dag!

/Stina

                
Luciamorgon            Lucia i Svenska Kyrkan     Pepparkaka som ätit blåbärskaka


Kommentarer
Postat av: Britt Bergman

Hej Stina
Jag läser Din blogg, kul att se hur ni har det.
Jag skickar inget julkort men önskar er alla en riktigt kul och god jul. Hälsa Håkan och killarna.
Tommy hälsar.Kram från moster Britt

2007-12-15 @ 15:05:37
URL: http://rodling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0