Seguridad Social

Hjälp, nu har jag tillbringat hela förmiddagen på Serguridad Social (motsvarigheten till Försäkringskassan) för att lämna in papper om att ansluta barnen till våra seguridad socialnummer. Har suttit där en hel förmiddag förut, men då saknade jag ett papper. Nu hade jag alla papper - men då saknades naturligtvis en underskrift (av Håkan) på ett ställe så jag fick gå hem igen utan att få det gjort den här gången heller! Så det är bara att traska tillbaka på tisdag igen, när jag har en ledig förmiddag... Underbart med all byråkrati - och på spanska dessutom! Det är så roligt i det här landet, att ingenting går att göra via internet utan man måste infinna sig på plats och stå i kö - LÄNGE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0