Konstiga matvanor...

Varför blir man så konstig när man är gravid? Allt luktar konstigt och allt smakar konstigt. Och det är bara vissa saker man kan tänka sig att äta utan att det vänder sig i magen. Just nu nyponsoppa och hårt bröd med leverpastej. Hur lätt är det att få tag på i Spanien??? Man får traska till Svenska Affären och ruinera sig där... jättedyrt! Hoppas inte det här suget håller i sig så många dagar ;o) Förra veckan kunde jag bara äta vårrullar några dagar, och innan det sardiner på burk. Nu står det en massa burkar med sardiner i skåpet, som jag överhuvudtaget inte kan tänka mig att äta!

I morgon är det skolavslutning - äntligen sommarlov! Det behövs, barnen är trötta, Håkan är trött och jag är väl också trött fast det har ju andra orsaker...

Kommentarer
Postat av: Jenny Sandqvist

LOL! Man är ju inte alltid så konsekvent när man är gravid... Själv tycker jag inte att jag hade några särskilt extrema "sug" när jag väntade Disa, men jag minns visserligen att jag hade en period då det var mycket äppelmos till det mesta (gärna på lussebullar!) och att jag något senare var lite halvbesatt av gröna vindruvor, så kalla och sura som möjligt. Det var dock inte alls så att jag inte kunde äta något annat än det eller att jag bara MÅSTE ha dem. Men det var väldigt gott just då!

2008-06-14 @ 12:23:57
URL: http://disasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0