Halloweenfest

Fredag kväll hade vi läskig Halloweenfest för Hermans klasskompisar. Hela huset var klätt med spindelväv, fladdermöss och andra läskiga saker...
Pumpalyktan En fladdermusvägg... Spindelnät satt överallt...
Och det vimlade av läskiga typer! Häxor, skelett, vampyrer....
 Herman var jätteläskig... Här berättar vi spökhistorier...
Läskig meny var det också, häxhår (grön spagetti), avhuggna blodiga fingrar (korv), fladdermusbajs (köttbullar) och till efterrätt giftkaka med blodsås (grönfärgad sockerkaka med jordgubbssylt). Dessutom blandades det till en riktig häxbål, som innehöll drakblod, vampyrblod, fladdermuskiss, vårtor från en häxas näsa, giftiga spindlar och andra otäcka saker! Den som inte drack av den skulle försvinna från jordens yta innan natten var över... som tur var drack alla!
Här blandas det häxbål med röda maskar i... Häxhår, blodiga fingrar och fladdermusbajs Ture äter giftkaka med blodsås...

Kommentarer
Postat av: Farmor Inger

Hej på er

Jag önskar jag fått vara med på den där läskiga festen (om jag vågat, förstås)

Blir riktigt nostalgisk och minns tidigare års halloween-fester vi haft tillsammans.

Kramar till er alla¨

Inger

2008-11-02 @ 17:33:23
Postat av: Jenny Sandqvist

Det där såg riktigt kul ut. Vad påhittiga ni har varit med alla dekorationer och läskig mat! Det måste ha blivit succé bland barnen!



P.S. Jag har förresten skrivit en kommentar med lite namnförslag till ert inlägg den 13 oktober. Eftersom det är en halv månad sedan det inlägget kanske ni inte har noterat det, tänkte jag... D.S.

2008-11-02 @ 20:01:11
URL: http://disasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0