Tidig morgon...

Klockan är bara sju på söndag morgon och jag och Ture är redan uppe. Han är så förkyld så han kan inte sova, har varit vaken minst tio gånger i natt. Halv sju så var han så vaken och magen kurrade så mycket att vi var tvugna att smyga oss upp och koka havregrynsgröt. Så vi har suttit här och ätit gröt och tänt första adventsljuset och haft morgonmys, och nu sitter Ture och klipper och klistrar och jag dricker en kopp te och bloggar. Kan väl bli lite tröttsamt senare idag misstänker jag...

Herman blev så taggad av bakningen häromdagen, så han satte igång med lussekattsbak igår igen. Han har bakat en jätte- jättestor lussekatt och skickat in följande bild till Rekordbyrån, barnprogram på svt. Kanske blir han bagare när han blir stor?!? Om ett par dagar kan ni gå in på följande länk och kolla hans rekord!
Världens största lussekatt???

I fredags hade svenska kyrkan julbasar och mina danstjejer, från små till stora, uppträdde med några danser:
Vinterdans med iskristaller och virvlande snöflingor Feliz Navidad Jag såg mamma kyssa tomten Jinglebell Rock

För övrigt hade Herman sin första fotbollsmatch i fredags, de vann med 7-5 och var såklart jätteglada! Dessutom krockade Håkan med vespan i fredags. Som tur var gick det bra, och han fick bara lite skrapsår på ena handen, slog upp ena armbågen och slog i axeln. Vespan fick nån liten spricka där fram, men går att köra iallafall. Jag är mest tacksam att han inte hade nåt av barnen där bak, eller mig med jättemagen...  

/ Stina

Kommentarer
Postat av: Jessica

God morgon! Stackars Ture som är förkyld, hoppas att han snart kryar på sig. Vi sitter just nu och äter frukost, Clas får sjunga med barnen för att de ska sitta kvar vid bordet, för mig var det svårt att sitta kvar.......Jag ska försöka få iväg ett längre mail lite senare. Men vilken stor Lussebulle, vi ska följa utveckligen på Rekordbyrån!! Ha det bra och hälsa familjen! Kram Jessica m fam

2008-11-30 @ 09:14:40
Postat av: Farmor Inger

Herman, vilken JÄTTESTOR LUSSEKATT du har gjort. Nu finns den med på Rekordbyrån också!

Bra jobbat! Kramar från farmor

2008-12-01 @ 18:52:15
Postat av: Jenny Sandqvist

Ja, det var verkligen en stor lussekatt! Kul!(Jag har också varit in på svt och kollat in bilden på Rekordbyrån. Kommer det att kunna vara med i TV också?)

2008-12-01 @ 20:57:42
URL: http://disasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0