Sommar - på gott och ont...

Det goda med sommarvädret är ju att man kan byta ut alla tjocka vinterkläder och plocka fram klänningar, shorts och små fina toppar - eller skulle kunna göra iallafall, om man nu kom i kläderna, vilket jag inte alls gör. En liten söt vårblus som jag hade förra våren fastnade till och med på armarna när jag skulle prova den och jag fick ta hjälp av Håkan för att komma ur den... inte kul! Jag får satsa på mer tältliknande saker i vår...  Nåja, det är ju allafall bra att det är varmt och skönt och man kan sitta på en parkbänk i solen medan barnen leker! Och fler goda saker är att jordgubbarna börjar mogna!

En ond sak är all sand som dras hem från stranden, hela huset är fullt av sand. Golven, sängarna, badkaret... Andra onda saker är alla insekter och småkryp som kommer fram med värmen. Häromdagen när vi kom hem var hela hallen full med flygmyror. Igår morse när jag kom in i köket var det värsta autostradan med myror där. Och i dag när Herman satt på toaletten såg han en kackerlacka i taket. I morgon ska här sprejas!!!

Goda mogna jordgubbar:


Lägger in en färsk bild på Frans också, han är också en god sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0