Vakna nätter...

Måndag morgon kl 06.15
Frans har fått för sig att det är på dagen man ska sova, och inte på natten. Igår sov han från 12.30 till framåt sextiden, jättemånga timmar som jag skulle vara djupt tacksam för om de inföll på natten!!! Men nu gjorde de inte det... så därför har natten varit minst sagt rörig. Vi har nog inte sovit många minuter sedan klockan ett i natt. När klockan blev sex på morgonen så gav jag upp, så nu sitter vi här i köket istället. Frans ligger på bordet och jag sitter och bloggar och äter frukost samtidigt. Tur att jag har en sån snäll Ture iallfall, han kom över till vår säng strax före sex i morse, och frågade: "Mamma, är det jobbigt att ha en bäbis?" JAA svarade jag. "Om du kommer och kramar mig så kanske det känns bättre..." Och det gjorde det ju. Fast Frans somnade ju inte för det. Tips, någon? Slå honom med en träklubba i huvet på kvällen, kanske...?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vet inte om det är någon tröst men jag har även jag varit vaken större delen av natten. Vendela har haft så ont i magen och kräkts, fullmåne på det gör ju inte saken bättre. Nu sitter jag i soffan med ett barn som kräks och det andra misstänker jag har ögoninflammation. Min tröst är att förhoppningsvis är det tillfälligt med den bristade sömnen. Vanligtvis sover de hela nätterna och är dessutom ganska morgontrötta så om vi inte väcker dem sover de åtminstone till 8-tiden. Går ju inte direkt att jämföra med en nyfödd....Håll ut, det bir bättre! Nu ska jag sätta igång "Robin Hood", passa på att vila lite..Kram!

2009-02-09 @ 07:52:14
Postat av: katrin

åh, jag lider med dig, stina. När bob kom satt jag flera timmar inne på toan med hans vagga och vaggade och vaggade för att inte störa de andra (då bodde vi ju på 46 kvadrat... )

men gillar du anna wahlgren? jag tycker att hennes tips för att få lite rutin på de små är jättebra.

det finns nåt som heter standardmodellen, den kan du läsa mer om här.



http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=8887



kram

Katrin

2009-02-18 @ 20:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0