Äckligt gott...

Håkan har gjort hemmagjorda snickers, riktigt äckligt gott! Och fasligt onyttigt. Sabbar min diet totalt! Jag har just lyckats gå ner några kilon så att jag med nöd och näppe går i mina vanliga kläder och hade väl tänkt mig att tappa en två-tre kilo till sådär, men nu tar det väl en vecka att bli av med de här kalorierna! Här kommer receptet:

1 dl socker
2 dl sirap
1 burk jordnötssmör

Blanda och smält alltihop i en kastrull.

Ta sedan en plastpåse och häll i följande:

1 tsk vaniljsocker
1 dl kokosflingor
9 dl corn flakes

Krossa detta i påsen och häll sedan ner i kastrullblandningen. Rör om och häll sedan ut på bakplåtspapper i en långpanna.

Smält ca 300 g mörk choklad och bred på.  Ställ sedan svalt så att det stelnar. Skär i bitar och njut och ät alldeles för många!

/ Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0