Effektivitet i kubik

Tänk vad man kan få mycket gjort när ingenting stör! Håkan och killarna var på feriaplatsen och åkte karuseller i går kväll, det var "día del niño" med halva priset på alla karuseller, och varenda unge i hela Fuengirola med omnejd var där! Jag var glad att ha en ursäkt att stanna hemma -  en liten Frans med 40 graders feber. Han sov dock hela kvällen och jag slog mig själv med häpnad av att hinna med följande: diska undan efter middagen, dammsuga nedervåningen, svabba golvet, sopa pation på baksidan, sopa samt spola pation på framsidan, sortera tvätt, hänga tvätt, plocka ihop torr tvätt, packa väskor inför nästa dag, plocka fram feriakläder till killarnas feriafest på skolan OCH slappa i soffan sen stund! Tänk om man kunde hinna så mycket varje kväll, vilket fint och rent hus man skulle ha! Tyvärr hinner man oftast bara en eller två av grejorna, typ diska undan efter middagen och packa barnens väskor...

Idag fredag har barnen feriafest på skolan och dagen inleddes med Sevillanaslektion för förskolan + år 1-3 - med mig som lärare! Det var riktigt roligt och till och med killarna i 3:an dansade nästan med inlevelse... Efteråt skulle de ha partaj och äta ost, jamón serrano, oliver och andra godsaker men då passade jag och Frans på att gå hem för det kändes i halsen efter dansen, halsflussen kanske inte är riktigt borta ändå...

Frans är mycket bättre idag, i morse hade han bara 37,9 och det är ju betydligt bättre än 40,1 som han hade i går! Nu verkar han dock vääääldigt trött, han har sovit i nästan två timmar efter Sevillanasdansen i morse...

/ Stina

Ture med två señoritor:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0